Hur snabbt kan jag bygga muskler naturligt?

Okej, hur gör jag bygga muskler?

Vi har täckt detta utförligt i ”Nybörjarguide blir större”, men jag ska ge er förkortad version:
 
Lyfta tunga saker, progressivt lyfta tyngre saker.
Specifikt inkluderar knäböj och marklyft och sammansatta rörelser - de rikta muskelbyggande triggers i hela kroppen.
Sova så mycket som möjligt.
Ät mer kalorier, särskilt på utbildningsdagar (med massor av protein och kolhydrater och grönsaker).
Upprepa månad efter månad efter månad.
När du är osäker, äter mer än du tror.
Om du lägger på för mycket fett, skära ner på kalorier / kolhydrater på icke-träningsdagar.
Målet här är att trä nålen där vi packa på storlek och muskler men inte fett. Om vi ​​inte äter tillräckligt (i allmänhet ett problem för magra personer), kommer vi att kämpa för att sätta på heller. Men om vi äter för mycket vi bygga muskler och lägga till lite fett. Vi kan sedan trimma fett, om det efter några veckor märker vi vår kroppsfett procent kryper upp.
 
”Men Steve, jag har inte tillgång till ett gym - kan jag packa på muskeln med bara kroppsvikt övningar?”
 
Ja, du kan packa på storlek medan endast gör kroppsvikt övningar - Jag gjorde det när du reser i världen - och gymnaster tränar mest med kroppsvikt rörelser. Detta kan dock kännas som att spela Halo på Legendary svårighetsgrad. Det kan göras, men fan kan vara en utmaning - särskilt för lägre kroppsrörelser. Om ditt enda mål är att få större så fort som möjligt, är tillgång till en skivstång för knäböj och marklyft nästan ett krav.
 
En Anmärkning: Vår genetik faktor oerhört - somliga kan sätta på muskler lätt, vissa människor sätta på fett lätt, medan naturligt smala människor (som jag själv) kommer att kämpa för att sätta på heller. Det är i våra genetik! Vi kan säkert göra vårt bästa för att bekämpa den kampen, men det kommer att bli en kamp för vissa mer än andra.
 
Notera om alla ovanstående. Om du är osäker på hur man startar med styrketräning, eller om du vill börja med kroppsvikt träning innan du försöker ett gym, eller om du bara vill vara säker på att du huk och göra pull-ups rätt, vi täcker allt detta i vår gratis nedladdningsbara guide, Styrketräning 101: Allt du behöver veta.

Komentar

Postingan Populer